Uzun zamandır linux kullanıyorum bu nedenle bu konu hakkında ufak bir yazı yazmaya karar verdim.  Linux kullanmak eskiden beri birazda kulaktan dolma bilgiler yüzünden zor ve kullanılması imkansızmış gibi lanse edilmekteydi. Açıkçası bende Linux ile ilgili kısa yazılar yazmak için ara ara sanal makineye kurulum yapsam da sonunda bilgisayarıma kurup kullanmayı denemeye karar verdim ve kurdum. Tek işletim sistemi olarak kurdum ve  tüm işlerimi buradan halletim. Bu yazımda da biraz kendi tecrübelerimden biraz da araştırmalarımdan öğrendiklerimi sizlerle paylaşmaya çalışacağım.

Linux Kullanmanın Faydaları:

İlk olarak avantajlardan bahsetmek gerekirse;
  1. Zararlı yazılımlardan korkmanıza gerek kalmıyor. Çoğu virüs diğer işletim sistemleri için yazıldığı ve Linux açık kaynaklı olduğu için kötü amaçlı yazılımlar sizi rahatsız etmez.
  2. Büyük bir desteğin sahibi olursunuz. Açık kaynaklı olduğu için büyük bir destek de sizinle oluyor. Ve sorununuz kısa sürede çözülüyor.
  3. Uygulama sıkıntısı eskisi kadar fazla değil. Çoğu uygulamayı bulabiliyorsunuz. Bulamadığınız uygulamalarında bir alternatifi oluyor.
  4. Oyunların çoğu artık sağlıyor. Önceki yazılarımda da söylediğim gibi çok oyun oynayan biri olmasam da oynadığım iki oyun da (ETS2 ve Counter Strike: Go) sorunsuz çalıştı.
  5. Çoğu donanımlarınızı kendi tanıyor ve çoğu kez driver vb sorunlarınız kalmıyor.
  6. Diğer büyük avantajı da tabii ki hem kendisinin hem de çoğu programın ücretsiz olması.
  7. Biraz saçma bir sebep gibi gelebilir ama arkadaşlarınız içinde ben linux kullanıyorum dediğinizde biranda gözler size dönüyor. Özellikle daha önce hiç kullanmamış ve linux kullanmayı kod yazılan bir ortam gibi düşünenler özellikle ilgi gösteriyor.
  8. Bazı işleri komut satırından yapmak insana keyif veriyor. (ilk başta uçbirim (komut satırı) çok korkutucu gibi gelse de bir iki tıkla kurabileceğiniz programı komut satırından kurmak size büyük bir keyif veriyor. "Bunu ben kurdum", "Bunu ben başardım" hissi oluşturuyor.)
  9. 8. madde de değindiğim gibi program kurmak vb öyle komut satırından yapılmak zorunda olan bir iş değil. Normal bir program gibi (ubuntu kullandığım için .deb ile biten paketleri) indirip iki kere tıklayarak kolaylıkla kurabilirsiniz. Fakat biraz ilerledikten sonra yine söylediğim gibi komut satırından kurmak daha keyifli gelebiliyor

Linux Kullanmanın Dezavantajları:

  1. Driverlerin çoğunu kendi kurduğunu belirttim fakat kurmadıklarını bulup kurmamız biraz uğraştırıyor.
  2. Sıklıkla kullandığınız veya kullanmak zorunda olduğunuz programların bazen aynısı bulamayabiliyorsunuz.
  3. Yapamadığınız işler için Google'yi biraz fazla kurcalamanız gerekiyor. Fakat genellikle de sorununuzun çözümünü büyük olasılıkla buluyorsunuz.
  4. İlk başta yabancı bir ortam gibi geliyor. Bu nedenle alışmanız zaman alıyor.
  5. Büyük oyunlar destek sunmakta fakat oynamakta olduğunuz oyunların hepsi Linux'ü desteklemeye biliyor. Bu nedenle bir oyunun bağımlısıysanız ve bu oyun yoksa sizin için üzücü olabilir.
  6. Bazı hataları çözmek biraz bilgi gerektirebiliyor.
  7. Sorunlarınızı vb çözebilseniz de bazen kaynaklar ingilizce olabiliyor. Bu durum (Benim gibi ingilizcesi kıt olanlar için) sorun yaratabilir.
  8. Kullanım oranının düşük olması. (Bu aslına destek konusunda sorun yaratıyor. Az kullanılması büyük üreticilerin Linux'e program yazma ihtimalini de azaltıyor.)
Linux'e geçmemek için oyun veya tasarım, çizim vb. programlar gibi sebepleriniz yoksa. Kısa bir süre (en azından sanal makine üzerinden) denemenizde fayda var. Ayrıca biraz farklılıkta fena olmuyor.
Kaynak: https://aliytrklkmz.blogspot.com/2017/04/blog-okumann-faydalar.html

1 Yorumlar

Yorum Gönder