Linux'e geçmek isteyen bir çok kullanıcı kullanım zorluÄŸu vb nedenler ile vazgeçiyor. Fakat Linux dağıtımlarının son sürümlerine bakacak olursak artık kullanım zorluÄŸuna dair bir durum kalmadığını görmüşsünüzdür. Fakat biraz araÅŸtırma yapınca sıklıkla "Linux ile oyun oynanmaz", "Linux kullanmak zordur." gibi cümleler duymuÅŸ ve Linux'e geçecekseniz bile bu kararınızdan vazgeçmiÅŸsinizdir. Fakat artık Linux'u kullanmak zor deÄŸil. Hatta günlük iÅŸlemlerde diÄŸer iÅŸletim sistemlerinden hiç bir farkı yok. Oyun konusunda ise hala eksikleri olsa da çoÄŸumuzun oynadığı oyunlar Linux'de yer alıyor. Bu nedenle Linux'e geçmeyi düşünüyor ama oyunlarınızın desteklenip desteklenmediÄŸini bilmiyorsanız Steam gibi platformlardan bunu öğrenebilir ve oyununuzu rahatlıkla Linux'de de oynamaya devam edebilirsiniz. 

  Çok oyun oynamayan biriyseniz zaten Linux'de hiç bir sorun yaÅŸamazsınız. Kısaca anlatmak istediÄŸim eÄŸer sadece oyun yüzünden Linux'e geçmiyorsanız bu büyük bir hata olabilir. Belki de oynadığınız oyun Linux'de uzun bir zamandır yer alıyordur ve sizi bekliyordur.

  Yazı kısmını geçip birazda deneyimlerime gelecek olursak;
Ä°lk olarak Linux'u kurmak yerine live cd özelliÄŸi ile kullanmayı tercih ettim ve usb 2.0 bir belleÄŸime linux mint kurup testlerime baÅŸladım. Daha sonra hemen Steam'ı kurdum ve Steam hesabımda bulunan 5 oyundan sadece MotoGp 13 desteklemiyordu. Usb belleÄŸimin alanı 16gb olduÄŸu için büyük olan oyunları kuramadım bende desteklenen en küçük oyun olan Limbo'yu kurdum. Oyunu oynarken de kurarken de en ufak bir takılma veya donmaya rastlamadım.  Oyunu indirimde almış ve hiç oynamamıştım bu yüzden. 10dk Linux'de oynadıktan sonra oyundan çıktım ve normalde kullandığım iÅŸletim sistemine döndüm. Daha sonra normalde kullandığım iÅŸletim sistemine de bu oyunu kurdum. Daha sonra oyunu bi 10dk da burada oynadım.
Sonuç olarak usb 2.0 bir usb bellek kullanmama rağmen Linux'de oyun çok daha hızlı bir biçimde açıldı. Oynama esnasında ise fark yok denecek kadar azdı. Yükleme ekranı ise Linux'de bana biraz daha kısa geldi. Sonuç olarak desteklenen oyunlar sorunsuz bir biçimde çalışıyor. Bu nedenle sizin tek düşünmeniz gereken oyunun desteklenip desteklenmediği.






Post a Comment