Çoğu zaman bir çırpıda okuduğunuz yazılarım çoğu için çok kolay gelebilir. Fakat aslında tüm bu yazıları hazırlamadan önce uzun bir düşünme ve yazma evresi var. Bugün kısa kısa bu aşamalardan bahsetmeye çalışacağım.

1)Yazacağım konuyu bulmak:

Genelde bilgisayar ve internet konusu üzerine yazılar yazıyorum. Fakat insanların ne aradıklarını hangi konuyu okumak istediklerini bulmak için uzun bir araştırma yapıyorum. Araştırmadan sonra konuları derliyor ve neyi yazacağımı seçiyorum.

2)Konu Hakkında Bilgi Edinme:

Yazacağım konuyu seçtikten sonra konu hakkında kendi bildiklerimi topluyorum. Daha sonra konu hakkında bilmediklerimi ve eksik kalan kısımları araştırarak öğreniyorum. Daha sonra bu araştırma sonuçlarımı ve bildiklerimi derliyorum.

3)Yazıyı yazma:

Belki en kolay aşama gibi dursa da en zor aşamalardan biri de bu. Cümleleri nasıl bitireceğimi, hangi kelimeleri kullanacağımı, yazıların uzunluğunun ne olması gerektiğini, insanların bu konu hakkında en çok neyi merak ettiklerini göz önünde bulundurarak yazımı yazıyorum. Daha sonra bir kaç kez okuyarak varsa noktalama ve imla hatalarımı gideriyorum.

4)Resim seçme:

Yazıma en kaliteli hem de konu ile ilgili bir resim bulmam en çok zaman alan durumlardan bir tanesi. Resmin hem kaliteli olması, hem boyutunun çok büyük olmaması, hem çözünürlüğünün yüksek olması, hem telif hakkı olmaması hem de konu ile ilgisi bulunması gerektiğinden resimler arasında uzun uzun dolaşıyorum. Ara ara yazıyı yazmamdan daha çok resim seçmek için uğraştığım oluyor.

Kısaca bu 4 aşamada yazılarımı hazırlıyorum. Yazılarımda hiçbir eksiklik ve hata olmamasına büyük özen gösteriyorum. Yazıları yayınlamadan önce defalarca okuyor ve gözüme çarpan tüm hataları gidermeye çalışıyorum. Yine de gözümden kaçanları bana iletişim bölümünden veya yorum olarak bildirirseniz hataları en kısa sürede düzeltmeye çalışırım.

Post a Comment