Dragon Age Origins - Oyun Ä°ncelemesi


Oyunun bitiş ekranını kapatalı daha 10 gün olmadı o yüzden sıcağı sıcağına size bu oyunu anlatmak istiyorum, kesinlikle tozlu raflardan çıkması gereken bir seri. En beğendiğim RPG oyunlar listesinde başı çekiyor. Dragon Age - Origins 2009 yılında Bioware'ın Edmonton Studios ekibi ile geliştirilip EA Games aracılığı ile dağıtımı gerçekleşen bir rol yapma oyunudur. Oyun çıkmadan önce hepimizin de bildiği gibi Baldurs Gate'in izinden ilerleyeceklerini söylemekten geri durmadılar. Oyunu henüz oynamamış biri için bu oyun Baldurs Gate'in birazı bile olsa benim için yeter ve artardı bile.

Oyun ve oynanış hakkında pek çok kötü yorumlar yapıldı, kimi daha oyun çıkmadan önce bir çok forumda kötü dileklerini fütursuzca iletti. Fakat benim gibi karanlık-hikaye aşığı insanlara bu denli geniş bir dünya sunan bir oyuna haksızlık etmek hiç yakışık kalmazdı. Gayet güzel bir oyun efendim, inanmayınız.


Oyundaki yolculuğumuza başlamamız için 3 farklı sınıf, 6 farklı yönelimden birini seçmemiz gerekiyor. Bunlar;

Büyücü - Hırsız - Savaşçı

Human noble (Soylu Ä°nsan)
Dwarf noble (Soylu Cüce
Dwarf commoner ( Düşük Cüce)
Dalish Elf (Orman Elfleri)
City Elf (Åžehir Elfi)
Mage (İnsan ya da Elf Büyücü)

Classlar yetersiz gibi görünebilir fakat hepsi kendi yetenek ağaçları ve daha sonradan kazanılan ek özellikler ile değişiyor. Hırsız dediğimiz karakter Bard - Assasian - Ranger - Duelist olarak dört farklı alanda ilerleyebiliyor. Oyundaki bir çok şeyde olduğu gibi bu da bir seçim meselesi.

Bir çok kişi bahsettiğim bu sınıflara alışık olsa da bu soylu-soysuz insan, cüce ve elf olaylarına aşina değildir. Şöyle ki oyunun hikayesi ilk seçtiğiniz karakterle beraber 6 farklı alanda ilerleyip tek bir noktada buluşuyor fakat buluştuğu nokta tamamiyle sizin oyun içerisindeki vereceğiniz kararlara göre şekilleniyor. Örnek göstermek gerekirse oyunda ki Elf'ler 2. sınıf insan muamelesi görüyor veya Büyücüler kontrol altında tutulması gereken yasaklı kişiler olarak gösteriliyor, bir kuleye hapsedilip orada eğitim görüp o şekilde ilerlemeniz gerekiyor. Bu olayların en güzel noktasıda her oyuna başladığınızda farklı hikayeler ile ilerliyorsunuz.




Combat sistemi ise daha önce gördüklerimizden çok çok farklı, savaşları ya da ilerlemeyi hem karakterin omzunun üzerinden oynayabilir hem de ekranı scroll yardımı ile diablo2 ya da baldurs gate gibi daha yukarı çekebilirsiniz. Savaş sırasında ise companion (yol arkadaşlarınız)'ın taktiklerini hangi açıda duracakalarını, hangi yeteneklerini kullanacaklarını hatta ve hatta savaş başladığında nasıl bir tutum sergileyeceklerini bile ayarlayabiliyorsunuz. Yol arkadaşlarınızla ilgili ayrıntılı bilgiyi birazdan vereceğim fakat ondan önce görev sistemi ve ana hikaye görevleri üzerine biraz konuşalım.




Oyunda gerçekten çok fazla görev var, eğer sadece oyunun ana hikayesine bağlı olan görevleri yaparsanız neredeyse her şeyi atlamış olursunuz aman diyim öyle bir hataya düşmeyin. Oyunda side quest dediğimiz hikayeye pek fazla etki etmiyor gibi görünen bir çok görev mevcut.

Fakat ana görev olsun olmasın oyunun içerisinde bir karakteriniz olduğunu ve bu karakterinde bir yönelimi olduğunu sakın unutmayın! Zaten RPG oyunlarına aşina olan kişiler bu durumu iyi bilseler de bilmeyenler için söylüyorum: konuşma ekranında salla pati ona basayım buna basayım yapmanız oyunun mantığına tamamen aykırı. Belirli kararlar vermeniz gerekecek hem de önemli kararlar, ve oyun içerisinde konuşma yeteneğinizde sizinle beraber gelişecek. Karşınızda ki kişinin size yalan söyleyip söylemediğini sezebilir ya da çok köşeye sıkıştığınızda siz de yalan söyleyerek işin içinden çıkabilirsiniz. Ve yine bazı durumlarda bir kişiyi öldürmek ya da merhamet etmek, yaptığınız bir iyilik karşılığında altın istemek ya da istememek tamamen size kalmış. Size tavsiyem oyunda ki herkes ile konuşmaya iletişim kurmaya çalışın çünkü ana görevler hariç diğer görevlerde npc'lerin kafasında yanıp sönen bir işaret olmuyor konuşarak iletişim kurarak görev ya da bilgi alıyorsunuz. Ve inanın oyunda sokakta edinebileceğiniz bilgi altından çok daha değerli

Yol Arkadaşları



Oyunun hikayesine bağlı olarak NPC'ler ya da yolunuzun görevler sırasında kesiştiği kişiler ile arkadaş olabiliyor ya da saygısını kazanarak kendi partinize davet edebiliyorsunuz. Yol arkadaşlarınız ya da companion'larınız Dragon Age Origins'de işlenen en güzel özelliklerden biri. Oyunda toplam 10 adet yoldaşınız olabiliyor fakat yanınızda en fazla 3 adet arkadaş gezdirebiliyorsunuz, dilerseniz kamp alanınıza gidip bu kişileri değiştirebilirsiniz. Bu karakterlerle ilişkiniz hikayeye bağlı olarak zamanla güçleniyor. Şöyle örnek gösterelim.

Diyelim ki yanınızda bir büyücü var ve yaptığınız görevde büyücünün bir tanesi haksızlığa maruz kalmış fakat siz görev sonunda bu durumu umursamıyor ya da daha kötüsü büyücüsü öldürüyorsunuz. Bu durumda büyücünüz ile aranızda olan arkadaÅŸlığınız zarar görüyor -5 arkadaÅŸlık puanı kazanıyorsunuz. Tam tersi de olabiliyor diyelim ki bir elf arkadaşınız var ve bir elf'e yardım ettiÄŸinizde durumunuz  kendisi tarafından onaylanıyor. ArkadaÅŸlarınızla aranız ne kadar pekiÅŸirse karakterler + özellik ve güç kazanıyor. Karakterlerle ilk tanıştığımızda 0 ile iliÅŸki baÅŸlanıyor ve daha sonra yaÅŸadığımız tecrübelerle + ya da - puan ile kiÅŸisel gidiÅŸat belirleniyor. :)

rakama dökmek gerekirse

-99 ile -26 arasında yol arkadaşınız ters bir durumda partinizden ayrılabilir (üstüne giydirdiğiniz onca eşya da cabası)
-25 +25 arası tarafsız davranırlar yaptıklarınızdan ötürü onay ya da yorumda bulunmazlar.
26 - 75 arası  sıcak davranırlar zor görev ve karar verme anında kendileri de destekliyorlarsa diÄŸerlerine karşı sizi desteklerler
76-100 arası arkadaşsınız güvenlerini kazandınız demektir.

Diyelim ki bir karakterler aranız kötü! Bunu gidermenin bir kaç yolu var, görevler sırasında düşen düşen bazı hediyelik eşyalar yoldaşlarınızın ilgisini çekebilir ve bunları verdiğinizde problemleri hızlıca giderebilirsiniz. Lakin bazı hediyeler hoşlarına da gitmeyebilir bu konu da önceden uyaralım. Öte yandan oyundaki bazı karakterler ile duygusal ve cinsel ilişki yaşayabiliyorsunuz oyunun +18 olmasının sebeplerinden biri bu olsa gerek; şimdi bu companionları size biraz tanıtmak istiyorum. Oyunun hikayesi biraz dahil edilecek spoiler istemeyenler bu kısmı hemen geçebilir

Companion'lar



Alistair:
Grey Warden'a sizden kısa bir süre önce katılan bir savaşçı. Oyun sonuna kadar etkin bir karakter hikayeye etkisi büyük, takımınızdan hiç bir şekilde kovamıyorsunuz fakat herhareketini de onaylamak zorunda değilsiniz. İyi bir dost, iyi bir tank.











Dog:
Eğer human bir karakter açtıysanız bir iki görev sonra köpeğinize kavuşuyorsunuz köpek dediysekte sağlam bir tazı! Uzun bir süre tank olarak kullanmışlığım doğrudur. Eğer insan karakter açmadıysanız ostagar'a gidip kennel master'dan görev almanız gerek. Bazı yerlerde çok efektif kullanabiliyorsunuz, kendisi ortamda şüpheli bir şey bulduğunda gidip getirebiliyor.










Leliana:
Chantry mensubu bir hanım kız Bard Hunter (Okçu) Lothering'de tanışıyoruz, daha sonraları istersek aramız epey sıkı fıkı olabiliyor. Andraste yazan herhangi bir hediye onun için yeterli olacaktır.












Morrigan:
Kolcari Wilds'da tanışıyoruz. Efsane büyücü Flemeth'in büyücü kızı, karakter olarak epey karanlık bizden hep garip istekleri oluyor, tersliyor bir çok düşüncenize katılmadığını kaba bir dil ile hep ifade ediyor, leliana kadar kolay olmasa da Morrigan ile de mercimeği fırına verebiliyorsunuz.











Oghren:
Cüce şehri Orzammar'da tanışıyoruz, Deep Roads isimli bir zindana giderken bize eşlik ediyor epey komik bir cüce, güçlüde. Quest sonunda isterseniz size katılıyor. İki elli kılıç kullanan bir cüce.












Shale:
Oyunun kendisinde yok DLC paketi ile katılıyor bize bir şehirde var olan taş golem, kendisi hem komik hem güçlü bir arkadaşımız, gerçi arkadaş olana kadar epey yoruyor













Sten:
Bir suçlu, kendisi ile bir kafesin içinde tanışıyoruz, chantry o kafeste ölümün onu bulmasını bekliyor, eğer isterseniz bir kaç uğraşının ardından sten'i kafesten çıkarıp darkspawnlara karşı savaşmaya ikna edebilirsiniz. Lakin bu karaktere dikkat edin eğer aranız kötü olursa acımaz. Oghren gibi iki elli kılıç kullanan bir Qunari(Originsde bir ırk)










Wynne:
Büyücülerin kulesinde kendi arkadaşlarına yardım etmemiz karşılığında partimize katılan yaşlı healer'ımız Wynne, kendisi güç kullanmaktan korktuğu için healer olduğunu belirtiyor ve hikayenin ilerisinde neden olduğunu açıkça görüyoruz. Partimizin vazgeçilmezi!











Zevran:
Loghain tarafından bizi öldürmesi için tutulan bir kiralık katil! Assasian! Lakin bunu gerçekleştirmeyi beceremediği için tatlı dilini kullanıyor ve bizi ikna edebilirse partimize giriyor. Kendisinin dili pek düşük her yerde söyleyebileceği bir şeyi mutlaka var, son olarak eklemek gerekirse kendisi biseksüel , yani her türlü size yürüyor ^^










Secret: Bunu buraya yazmıyorum hikayenin anlamı kalmaz :) .

Ana Hikaye


Oyunda özgür dünya yenilmez zombiler ordusu Darkspawn ve bir archdemon'la savaş halindedir, bu savaşın en büyük kozu Grey Warden'lar darkspawn'ı senelerce bozguna uğratabilmiş bir ordudır. Ana karakterimizde sınıf hikayesini bitirdikten sonra Grey Warden'lara katılıyor ve Duncan isimli Grey Warden'ın ışığında eğitimler alıyoruz. Alistair ve karakterimiz Duncan ile beraber görevleri yaparken savaş zamanı geliyor. King Cailan savaş stratejisini belirlerken ordusunu ikiye bölüyor ve alt cephede çarpışacak olanlara bizzat kendisi ve Duncan eşlik ediyor, üst tarafta gizli bekleyen orduyada 2.kaptan Loghain'i koyuyor. Plan ise kuledeki ateş yandıktan sonra Loghain birliklerinin düzlükten aşağı inerek Darkspawn'a hiddetle saldırması. Bütün savaş kumanda edildikten sonra savaş başlıyor.
Kuledeki ateşi yakmak alistair ve bizim görevimiz. Savaş başlıyor ve bir süre sonra ateşi yakmaya kuleye gidiyoruz kuleyi tırmanıp ateşi yakıyoruz. Fakat kimse gelmiyor! Loghain krala ihanet edip herkesi yanına alıp oradan uzaklaşıyor. Duncan ve King Cailan o savaşta bütün grey wardenlarla beraber ölüyor ve savaş kaybediliyor. Loghain grey wardenları hain ilan ediyor ve geri kalanlarla birlikte kendi krallığını oluşturuyor. Oyun hikayesi boyunca loghain'i ve darkspawn'ı yenmek için ordu topluyoruz. Elfleri, cüceleri, templarları, büyücüleri arkamıza alıp son savaş için hazırlanıyoruz!

Dragon Age Origins sona erdiÄŸinde o ana kadar verdiÄŸiniz bütün kararlar oyunun sonunu belirliyor ve size bir bitiÅŸ hikayesi hazırlanıyor.  Kötü yanlarından illa ki bahsetmem gerekirse oyunun belirli bir quest sıralaması var sanıyorum, bir yere gidip görevi bitirdiÄŸinizde diÄŸer haritada ki görevlere etki ediyor ve hiç baÅŸlamadan bazı görev serilerinin sonu geliyor. Orzammar - Circle - Redcliff arasında belirli bir sıralama var, ayrıca bazı noktalarda haritalar arası sürekli gezmen gerekiyor ve bu bir noktadan sonra da can sıkıcı hale gelmeye baÅŸlayabiliyor.

Bunun dışında oyunun çok fazla satın alabileceğiniz contenti DLC paketleri bulunuyor, 2009 yılına buradan selam olsun ne bereketli bir yılmış.

Gerçekten inanılmaz güzellikte bir oyun olduğunu tekrardan belirtir ve kesinlikle tavsiye ederim. Yeni bir oyunda tozlu rafların ardından size sesleniyor olacağım!

For The Grey Wardens! Maker Help US!


1 Yorumlar

Yorum Gönder